3 Ağustos 2011 Çarşamba

Kıbrıs Tatilimiz & Dipkarpaz ve Lapta

Kıbrıs  Lapta
Kıbrıs Lapta

Tatilin 3. günü sabah erkenden kalkıp ilk önce Lapta bölgesinde ki Açık Hava Araç Müzesi'ne gittik.Karaoğlanoğlu Şehitliği'ni gezdik.Öyle etkileyici bir yer ki gezerken duygulanmamak mümkün değil.

Şehitlik, 1974 Kıbrıs Barış harekatında Şehit düşen Subay, Astsubay, Erbaş ve Erlerin anısına inşa edilmiştir.
Adını 1974 Barış harekatında Şehit düşen Alay Komutanı Albay İbrahim Karaoğlanoğlu’ndan almıştır.
Şehitliğin Projesini Profesör Muammer Onat çizmiştir.
Şehitlikte 8 Subay, 5 Astsubay, 58 Erbaş ve Er bulunmaktadır.

Şehitlik girişinde bulanan iki adet Sütun, Anavatan’a açılan kapıyı,.
Sağ taraftaki heykel grubu Türkiye Cumhuriyetini,
Sol taraftaki heykel grubu Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetini,.
İki Heykel arasındaki boşluk Anavatana açılan pencereyi,
Heykelin dört ayak üzerinde durması, Barış harekatının dört gün sürdüğünü,
Heykel üzerindeki Kartal, Gemi burnu ve Personel figürleri, Harekatın Kara, Deniz ve Hava kuvvetlerince müşterek olarak yapıldığını,
Heykel üzerindeki diğer değişik motifler ise Türk askerlerinin harekat anındaki duygusallığını, Yardımseverliğini, Azmini ve Kahramanlığını ifade etmektedir.

Kaynak:burada

Açık Hava Araç Müzesi - Lapta

Araç Müzesi sabah 9.00 gibi açılıyor,bizde erkenden her yeri detaylı gezip ondan sonra Dipkarpaza doğru yola çıktık.Yol uzun olduğu için yanımıza bolca atıştıracak bir şeyler,soğuk içeceklerle güle oynaya yola devam ettik.
Dipkarpaz yolu beni her seferinde çok yorsada plajın güzelliği sakinliği ve ıssızlığı beni her daim kendine çekiyor.O kadar yol gidilir mi demeyin yinede gidip görün derim.

Kıbrıs Dipkarpaz
Dipkarpaz Kilise

Dipkarpaz'a uğradıktan sonra Apostolos Andreas Manastırına gittik. Daha önce turla gittiğimizde çok daha fazla kalabalık vardı.Bu sefer oldukça sessiz ve bakımsız geldi gözüme.

Apostolos Andreas Manastırı

Karpaz Yarımadasının Apostolos Andreas ya da Zafer Burnu olarak bilinen en doğu ucunda yer alan bu manastır hem Rumlar hem de Türkler tarafından kutsal bir yer olarak oldukça değer görmektedir. Mucizeler Yaratıcısı, Rüzgarların Hakimi ve Yolcuların Koruyucusu vasıflarını taşıyan Apostolos Andreas’a (St. Andrew) adanmış olan manastırda yer alan kilise, görkemli mimarisinin yanı sıra göz alıcı avizeleri ve ikonları ile mekanın mistisizmini arttırmaktadır. Manastırın ziyaretçileri için burada gerçekleştirilen ayinler dışında bir diğer önemli imkan ise adakta bulunabilmeleridir. Sadece ortodoks ziyaretçiler değil Apostolos Andreas’ın gücüne inanan hemen hemen herkes giriş kapısının yanında bulunan adak yerine birer mum dikerek dilekte bulunur. St. Andrew'in, Hz. İsa tartafından papazlığa çağrılan ilk kişi olmasından dolayı dini ünvanı "ilk çağrılan" anlamında "O Protoklitos" olmuştur. Hristiyan inanışına göre St. Andrew bir gözü kör bir kaptanın kullanmakta olduğu bir tekne ile bir ziyaret dönüşünde burada kıyıya çıkmış, kayaya vurarak şifalı bir suyun kaynak bulmasını sağlamış ve kaptanın görmeyen bir gözünü iyileştirmiştir. Şu anda modern kilisenin altında içme suyu bulunan kuyuların bulunduğu küçük odanın 15. yüzyıldan kalma bir şapel olduğu düşünülmektedir.

Kıbrıs - Apostolos Andreas Manastırı from pelin süme sak on Vimeo.

Manastırı gezdikten sonra daha önce benim hiç gitmediğim Zafer Burnu'na gittik.Yol biraz bozuk ama adanın en ucunu görmek bizde takıntı olduğu için Zafer Burnu'nu da gördüm en sonunda :)Kıbrıs gezisinden bir çok fotoğrafla döndüm şimdilik bir kaçını ekleyebiliyorum.Hızlıca geçiyorum çünkü bu hızla devam edersem diğer gezi notlarını yazamayacağım :)

Zafer Burnu

11 yorum:

Egeden Tarifler dedi ki...

Bu yaz tatil yapamamış biri olarak tatil yazılarını ilgiyle okuyorum :) Paylaşım için teşekkürler.

marifet ellerimizde dedi ki...

hayırlı ramazanlar canım....umarım seneyede guzel tatıller olur...zeynep

şengül dedi ki...

yaz tatilini çok güzel geçirmişsin ailenle ve bizlerle paylaştığın için çok teşekkürler canım

Benden Bizden dedi ki...

cok guzel fotolar Pelin! Kumsala bayildim. Guzel bir tatil gecirmenize sevindim. Tankin onundeki erkekler fotosuna da guldum, nasil da merakla bakiyorlar, oglan iste :))

Unknown dedi ki...

Yine bensiz nerelere gitmişsin Sen beni hiç götürme sakın hep kendin gez:)

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Senin fotoğrafları görünce kendi kıbrıs tatilimin çok boş olduğunu anladım canım. Biz otel,deniz arasında bir tatil yapmışız:(
Tez zamanda gidilecek ve görülecek:))

Öpüyorum seni canım

boncuk mutfakta dedi ki...

Pelinciğim çoğu kişinin aksine ben çok sevdim ve beğendim Kıbrıs'ı. Dipkarpaz ve Magosa özellikle. Paylaşımın için çok teşekkürler canım.
Öpüyorum.

Nil dedi ki...

Biz de hala tatile gidip gitmeyeceğimiz belli olmadığı için imrenerek bakıyorum tatil postlarına. kıbrıs bize yakın ama öğrendiğime göre sineği çokmuş doğru mu?

Unknown dedi ki...

pelincim nefis lezzetlerden sonra harika tatil resimleri süper hayırlı ramazanlar diliyorum sevgiler.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Gezenti ailesi :) bayıldım fotolara..tuşlara bassacak halim yok ama yorum yapamadan geçemedim:)

mmm dedi ki...

4 yıl oldu Kıbrıs'a gitmeyeli. DipKarpaz Kıbrısta en sevdiğim yerlerden biridir. Buralardaki dinginliğe bayılıyorum. Çok güzel fotoğraflamışsın. Sevgiler.