26 Temmuz 2014 Cumartesi

Midilli Adası Gezisi

Bu sene Haziran ayında tatile ilk çıktığımızda ilk durağımız Midilli Adası oldu. Ada'nın asıl ismi Lesvos Yunanistan'ın 3.büyük adası olduğu için her yerini gezmek dolaşmak için önceden bir plan program yaptık..

Midilli Adası 2014

Ada'ya gitmek için önceden JaleTur'dan online biletlerimizi satın almıştık.Kendi arabamızla gitmek istediğimiz için aracımızın ruhsat bilgilerini Jale Tura önceden bildirip aracın yeşil sigortasını hazırtlattık.

Ayvalığa vardığımızda Jale Tur'dan biletlerimizi ve sigorta kağıtlarımızı alıp feribot sıramıza geçtik. Sabah 9.30 da feribot hareket etti ,yaklaşık 1.30 saat  sonra adaya vardık.Haziran ayında gittiğimiz için gümrük kuyruğuna çok fazla oyalanmadık ama kendi arabamızla geçtiğimiz için gümrükte kontrol amaçlı  biraz beklemek zorunda kaldık.

Saat 11.30 gibi gümrükteki işlerimizi tamamlandı.Şehir merkezinde hiç oyalanmadan konaklayacağımız yere doğru yola çıktık.Ada'nın en güneyi olan Plomari bölgesine 2km. uzaklıkta olan Aya Isidoros 'da Ellia Village bir ay önce rezervasyonumuzu yaptırmıştık. Gerçekten gittiğimizde gördük ki çok sessiz ,doğa içerisinde harika bir yer.Sahibi Panos bizi çok güzel karşıladı odalar pırıl pırıl ,terasımıza bayıldık. Sessizliğin sesini dinleyebileceğiniz ,gece yıldızları elinizle toplayacağınız bir yer.

Ellia Village den biz çok memnun ayrıldık.Sizde gitmek isterseniz mutlaka aklınızda olsun.Odamıza yerleştikten sonra denize girmek için adanın en güzel en temiz plajı olan Aya isidoros plajına gittik.

Deniz suyu tipik ege sularına alışık olanlar bilirler biraz soğuk bir deniz. Ama tüm gününüzü geçirebileceğiniz kadar da keyifli bir yer.Aya İsidoros Yunanistan'nın en iyi 7. plajı olduğunu da öğrendik.

Midilli Adası 2014

Öğlen karınımız zil çalmaya başlayınca Plomari'nin merkezine inip Achivada lokantasına gittik.Sahile indiğinizde mavi masalarından ve kapısının önünde asılı ahtopotlardan adresini bulmanız çok kolay. Midilli adasında kaldığımız sürece 2 kez hem öğle hem de akşam yemeği için gittik.Şarap soslu ahtapot,barbun,bizim olmazsa olmazımız buharda midye ,greak salata,kalamar dahil olmak üzere hepsi çok lezzetliydi. Ortalama fiyatlar 4 kişi için 60-80€ civarında değişiyor.

İkinci gün Plomari'den yola çıkıp Kalloni yolu üzerinden önce Aya Paraskevi'ye gittik.Yol yaklaşık bir saat sürdü.Aya Paraskevi köyü otantik yapıları,taş döşeli yolları,tarihi kalıntıları ve meşhur boğa panayırı ve zeytinyağı üretim müzesininde olduğu eski bir yerleşim yeriymiş.

Lesvos Zeytinyağı Üretim Endüstrisi Müzesini de gezmenizi öneririm.Aya Paraskevi'den ayrılmadan önce zeytinyağı ve yöresel peynir dükkanlarını ziyaret etmeyi unutmayın.

Aya Paraskevi'den yola çıkıp Mandamados'ta ki Taksiyaris Kilisesi Hristayanlar için önemli olan ziyaret edenlerin yarı hacı olarak sayıldığı bir yer.Bizde hem bahçesini hem de içeriyi görüp gezmiş olduk.

Midilli Adası 2014

Öğlen yemek yiyebileceğimiz sahil kenarı olan bol virajlı adanın en kuzeyinde ki Skamnia 'ya gittik.Adanın bir noktasından diğerine gitmek gerçekten kolay değil :) Yollar çok dar ve bol virajlı olduğu için biraz sizi yorabilir ama yolun sonunda emin olun çok lezzet durakları sizi bekliyor :))

Skamnia dar kaldırım taşları ile döşenmiş sokakları ,taş evleri geçmişi günümüze taşıyan şirin bir yer.Limanın ucundaki kayaların üzerine kurulmuş Panagias Gorgonas Kiliseciği bulunuyor. Sahil sessiz ve turistlik lokantaların olduğu bir yer. Skamania özellikle en ekonomik fiyata Istakoz yiyebileceğiniz bir balıkçı kasabası.

Sahilde  çok leziz yemekler ve lezzetlerin tadımını yaptık.Yine değişik bir greek salata ,fava ,kızarmış koyun peyniri ve enfes makarnalı Istakoz yedik.

Istakoz gerçekten çok lezzetliydi,Midilliye gelip Istakoz yemeden dönmeyin !

Karnımızı doyurduktan sonra denize girmek için Molivos'a ve Petra'ya gittik.Molivos sokakları çok güzel.Bir sürü hediyelik eşya dükkanları ve eşssiz bir manzaraya sahip.

Sokakları renkli evleri ile adeta sizi büyülüyor. Petra'da deniz muhteşem , çocuklu aileler için çok güzel bir sahili var.

Petra'dan dönüş yolunda yüksek tepelerden Kalloni koyuna inerken kuş cennetide gerçekten çok güzel bir manzaraya sahip.

3.gün güzel bir kahvaltıdan sonra konakladığımız yere çok yakın olan Barbayanni Ouzo fabrikaasını ziyaret ettik.Fabrika çok büyük değil tamamen aile işlemesi ,içeriye girince hemen sizi alıp ouzo hakkında bilgi veriyorlar. Üretimin nasıl yapıldığı ,anasonun kalitesini çok güzel anlatıyorlar.

Uzun uzun yazmıyorum çünkü beni tadım kısmı daha çok ilgilendiriyor :) Hediyelik ouzo almak isterseniz en uygun fiyata fabrikadan alabilirsiniz.

Midilli

Son günümüzde de Sigri ve Eressos 'u ziyaret ettik.Yollar gerçekten oldukça ıssız yolda acaba bizden başka kimse yok mu diye düşünmeden edemedik :) Sigri yolu oldukça uzak ama denizi muhteşem. Biz aslında Lesvos Petrified Forest Park ( Fosil Ormanı ) ziyaret etmek için gitmiştik ama ziyaret saatlerini tam ayarlayamadığımız için sadece dışarıdan bakmakla yetindik.
 Ayrıca o sıcakta gezmekte pek cazip gelmedi aslında.Siz ziyaret etmek isterseniz saatleri iyice araştırıp öyle gitmenizi öneririm.

Midilli Adası gerçekten çok büyük bir ada . Anlatacak çok fazla şey olmasına rağmen gittiğimiz yerleden kısa kısa bahsetmek istedim.Yazımı bir kaç bölüme ayırmak ve çok detay vererek sizleri sıkmak istemiyorum çünkü sadece gidilecek yerleri not almanız ve kendi keşif rotanızı oluştırmanız çok daha keyifli.Sadece gezerken şuna dikkat edin,anayollardan ayrılıp ara yollara hiç girmeyin.Kısa gibi gözüken ara yollar oldukça bozuk ve kötü.Adaya gider gitmez edineceğiniz harita ile otoyolları bulabilirsiniz. Yaklaşık 4 gün boyunca hiç durmadan gezmemize rağmen tamamen adayı göremedik.Ama oldukça çok gezdik ve yorulduk diyebilirim :)
 Son olarak yine yazıma bir lezzet adresinden bahsederek son vermek istiyorum.Mytilini ( Lesvos ) merkezde bulunan Kalderimi de enfes bir öğle yemeği yediğimizi ve ada da ki en güzel sardalya'yı da burada tattığımızı da  belirtmeden geçemiyorum.

kaldirimi from pelin süme sak on Vimeo.

Biz çok güzel anılarla ayrıldık,her gezgin kendi rotasını belirlermiş . Yeni lezzet durakları keşfetmenizi ve çok eğlenceli bir tatil geçirmenizi diliyorum .