15 Temmuz 2014 Salı

Thassos Adası Gezisi

Thassos adası deniz tatili ve yurtdışı tatili için harika bir yer ,yemek hem konaklama bizdeki tatil rotalarına göre çok daha ekonomik. Yolculuk için Schengen vizesi ve araba ile ilgili evrakların tamam olması gerekiyor. Araba için ( Turing firmasından her türlü detayı öğrenebilirsiniz) yurtdışı ehliyetinizin olması yeterli. Artık bir çok turizm firması da hafta sonları Thassos adasına turlarda düzenliyor ama elbette kendi arabanızla gitmek çok daha rahat olur.

İstanbul'dan yola çıktıktan sonra Tekirdağ, Malkara, Keşan ve İpsala güzergahını takip ederek sınır kapısına geçiyorsunuz (bizim şansımıza gece hiç sıra beklemedik) sınırı geçtikten sonra ise Alexandroupoli (Dedeağaç) ve Xanthi (İskeçe) üzerinden ilerleyip feribota bineceğiniz Keramoti 'ye ulaşıyorsunuz. Biz çok erken yola çıktığımız için önce Kavala'ya uğrayıp güzel bir kahvaltı yapmak istedik.Kavalayı biraz gezip sabah güneş doğarken nefis fotoğrağraflar çektik.

Sahilde bir saat kadar dolaştıktan sonra tekrar Keramoti' ye doğru yola çıktık. Feribot sırası çok kalabalık gibi gözükse de her saat başı feribot kalkıyor. Bu yüzden feribot sırasında fazla beklemiyorsunuz . Feribot beklerken sahildeki cafelerde frappe molası da vermek oldukça keyifli oluyor.45-50 dakikalık bir feribot yolculuğu ile Thassos adasına vardık. İstanbul'dan Thassos adası yaklaşık 6 saat uzaklıkta , yollar çok düzgün ve güzel .

Thassos & Kavala & Dedeağaç

Konaklama için geleneksel Panagia köyünde bulunan Hermes Otel'de kaldık. Otel bir aile iştemesi ,çok temiz ve rahat. Sabah kahvaltısında bizimle Türkçe konuşup meyve ikram etmeleri de çok hoştu. Odamıza yerleşip hemen ada'yı turlamaya başladık ,ada küçük bir ada ama her koy inanılmaz güzellikte. Panagia köyü de çok keyifli bir yer, yüksekte olduğu içinde akşamları püfür püfür bir havası var, gece sokakları mutlaka dolaşın. Hem manzara hem de alışveriş için güzel bir yer. Et yemekleri yiyebileceğiniz bir çok restaurant var, hediyelik eşya dükkanları arasında da kaybolmanız mümkün.

Thassos & Kavala & Dedeağaç Thassos & Kavala & Dedeağaç Thassos & Kavala & Dedeağaç Thassos & Kavala & Dedeağaç Thassos & Kavala & Dedeağaç

İlk olarak Saliara Beach 'e ( Marble Beach ) gittik.Yolu inanılmaz bozuk , sanırım zıplaya zıplaya 35-40 dakika da gitmişizdir :) Ama manzara ve plaj muhteşem. Maldivlere mi geldik diye şaşırabilirsiniz :) Küçük küçük mermer taşlar yuzunden denizin ve kumsalın içi bembeyaz gözüküyor o görüntü de insanı büyülüyor.

Thassos Thassos & Kavala & Dedeağaç
Thassos & Kavala & Dedeağaç Thassos & Kavala & Dedeağaç

Plajda tahmin edeceğiniz gibi çok Türk var :) Plaj da hiç yabancılık çekmiyorsunuz çünkü dj dönüşümlü Türkçe parçalarda çalıyor :)) Bir kaç saat yüzdükten sonra , bir baska plaja doğru yola çıkıyoruz. Yol üzerinde Alykes köyü yakınlarında ki Melek Mikaile ( Archangel Michael ) adanan kadın manastırını gezmek için duruyoruz.Bir uçurumun kenarında olan manastırın manzarası muhteşem.

Manastırı gezdikten sonra Aliki plajına gittik,gerçekten inanılmaz güzel bir plaj. Biraz kalabalık bir yer , boş şenzlong bulmakta zorlansakta denizin ve güneşin tadını doya doya çıkarttık. Çocukların çok acıktık demeleri üzerine Aliki 'de nefis bir öğle yemeği yedik.Tabii ki yunan adalarında balık bize oranla çok daha taze ve ekonomik. Mezelerle bile karınızı doyurmanız mümkün.Çok taze bir Fangri ve nefis mezelerle dolu güzel bir öğle yemeğinden sonra plajda vakit geçirdik.

Öğle yemegi Fangri

İkinci gün ise tekrar adayı dolaşmaya başladık.Adanın tamamını dolaşmak yaklaşık 3 saat sürüyor.. Her taraf ormanlık ve yemyeşil adanın her yerinden denize girmek neredeyse mümkün .Yaklaşık 80 tane koy olduğu söylendi,her bir köşesi başka güzel. Bizde ki gibi şenzlong fiyatlandırılması yok ,istediğiniz koyda durup dilediğiniz yerde denize girebilirsiniz.Sadece içeçek söyleyip tüm gün deniz keyfi yapmaniz mümkün.

Thassos & Kavala & Dedeağaç

Psili Ammos çocuklarla çok rahat edebileceğiniz bir plaj ,incecik kumu ve denizi muhteşem. Biz günün yarısını bu plajda geçirdik,hemen arkasında ki restaurantlarda da yine harika yemekler mezeler ve tabii ki doya doya mythos içtik :) Paradise Beach'de oldukça sığ bir denizi olan bir koy,yine çocuklu ailelere öneriyorum.

Thassos Adasında gitmek güney sahillerine inmekten inanın çok daha kolay ve rahat. Konaklama da yaklaşık 4 kişi için 80-120 Euro arasında fiyatlar değişiyor. Ada'dan dönerken hediyelik ouzo,ada şarapları ,zeytinyağı,zeytin ,bal vb. yiyecekler alabilirsiniz.

Şıpıdık terliklerle dolaşacağınız ,denizin ve güneşin tadını çıkaracağınız,yunan mezelerinin ve içkilerinin keyfine varacağınız  harika bir kaç gün için mutlaka görülecek yerler listenize Thassos Adasını da  ekleyin..